טכנולוגית שיחות ועידה משמשת מדי יום את מוסדות החינוך עבור יישומים רבים מספור. המחנכים של היום, מדריכים ומאמנים חייבים לספק מגוון רחב של תכנים לימודיים ושירותי הדרכה למגזר החינוכי, לחברות, מנהלי צוותים, סטודנטים, ובעלי העניין. לשם כך יש צורך בתנאים סבירים ונוחים לשימוש בכיתות הלימוד, תנאים המאפשרים חווית למידה עשירה ופורה.
פתרונות שיחת ועידה מאפשרים זאת! הם משפרים את תהליך הלימוד וההדרכה באמצעות אינטראקציה זורמת המאפשרת העברת תכנים מהירה בטווח גיאוגרפי רחב שאינו מוגבל ובהשקעה נמוכה.
שירותי שיחות ועידה מאפשרים פתרון זמין מקיף זול ופשוט ליישום בתחום הכשרת עובדים וסטודנטים שלא לדבר על בעיית ריבוי כיתות כוח אדם :סגל מרצים ומורים .
הטווח המלא של פתרונות שיחות ועידה מאפשר לתלמידים להיפגש עם הסגל, לספק גישה נוחה למומחים, לספק התפתחות מקצועית, לבצע פגישות בין סטודנטים , ליצור שיתופי פעולה בחדר או על שולחן העבודה.
החינוך במאה ה 21 קיבל נקודת מפנה.
מנהלי מוסדות חינוכיים צריכים למצוא דרכים כדי לענות על הגירעונות התקציביים ולקבל סבסוד ממשלתי שתלוי בתהליכי חקיקה מורכבים, וזאת תוך הכנת התלמידים להיות חלק מכוח העבודה הגלובלי ולהתמודד עם הצורך המתמשך לשפר את תהליכי הלמידה, להתמודד עם המחסור בסגל הוראה, להביא את החינוך לאזורים מרוחקים וכפריים, להגדיל את ההכנסות של המוסד החינוכי , ולקצץ עלויות.!!
חינוך באמצעות שיחות ועידה מהוה דרך להרחיב את חווית הלמידה האינטראקטיבית ופותח אפשרויות :
הרחבת היצע הקורסים - והתאמתם ללומדים מתקדמים, לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, לסגל בכיר, לצוות עובדים, הדרכת הורים וחברי הקהילה לשפר ולשתף את המומחים בתחומים הנדרשים, ובעיקר להרחיב מאוד את היקף הכיתה הווירטואלית לאזורים נידחים מרוחקים ולאפשר גם לאזורים אלו ליהנות מיתרונות של למידה איכותית וליהנות תחומי עניין שונים, מומחים ואנשי מקצוע מרחבי העולם.
חינוך באמצעות שיחות ועידה מאפשר לממשלות לממש הון חינוכי להפעיל קמפוסים מרוחקים להגיע לסטודנטים המרותקים לבית לנצל את הזדמנויות למידה ובכך ליצור הון חינוכי למדינה .
שיתופי פעולה בין סטודנטים ליישום פרויקטים - שיתופי פעולה עם כיתות אחרות כדי לדון בנושאים שהם שנויים במחלוקת, ללמוד על תרבות שונות או קהילה;
עם שיחות ועידה בוידאו, אפשר להעביר את תכני הלימוד בשפות שונות הפותחות שיתופי פעולה סביב כדור הארץ. שיחות הועידה/ וידאו הפכו את ההזדמנויות האלה למציאות עבור הסטודנטים וסגל המרצים .
מחקרים הראו שאנשים לומדים כפליים בפגישות כמו שיחות ועידה קוליות / וידאו וכי יותר ממחצית כ 55% של ההשפעה של תקשורת חזותית מגיע מהבעות פנים ושפת גוף 38% מגיעים מגוון הקול.
העבודה באמצעות פתרונות שיחות ועידה/ וידאו פרודוקטיבית יותר ויעילה כשהיא מתבצעת פנים אל פנים עם כל אחד, בכל זמן ובכל מקום בו הם נמצאים.